Squla
Wszystkie przedmioty szkolne
Dzieci uczące się ze Squlą mogą rozwiązywać ćwiczenia na swoim poziomie. Na platformie oferujemy zadania online z matematyki oraz j. angielskiego, których trudność dopasuje się do możliwości gracza. Dzięki temu nauka pozostaje wyzwaniem, a rozwiązywanie kolejnych quizów nigdy się nie nudzi. Jak to działa w praktyce? Czytaj szybko dalej!
Nadal nie każdy zdaje sobie z tego sprawę, ale świat gier i edukacja, mają ze sobą wiele wspólnego. W grach bez przerwy otrzymujesz instrukcje dotyczące kolejnych kroków, a celem od początku jest wygrana. Osiągnięcie celu nie może być jednak ani zbyt łatwe, ani zbyt trudne. Krótko mówiąc: stale znajdujesz się w strefie nauki. Grasz na poziomie, którego jeszcze nie opanowałeś, ćwiczysz, popełniasz błędy, poprawiasz się, a następnie przechodzisz na kolejny etap. Dzięki temu Twoje samopoczucie się poprawia, kontynuujesz grę i chcesz być coraz lepszy! Matematyka i inne zadania mogą również działać w ten sposób.
Rozwiązywanie ćwiczeń na poziomie nieco wyższym niż własny i otrzymanie informacji zwrotnej na temat wyniku, to dobra baza do nauki. Oczywiście, kontakt z nauczycielem i interakcja z kolegami z klasy, pozostają istotnymi elementami całego procesu. Dziś ponownie staje się jasne, jak ważny jest kontakt fizyczny, zarówno z nauczycielem, jak i innymi uczniami. Nie sposób jest go wyeliminować! Jednak cyfrowe programy adaptacyjne mogą sprawić, że nauka online będzie ciekawą alternatywą.
Na stronie Squli znajduje się informacja, że w niektórych przedmiotach pytania mają charakter adaptacyjny, a poziom trudności automatycznie dostosowuje się do możliwości ucznia. W ten sposób każde dziecko ćwiczy na swoim poziomie, a nauka nadal jest przyjemnością. Ale o które quizy chodzi i jak to działa w praktyce?
Następujące zagadnienia w Squli zawierają (częściowo) quizy adaptacyjne:
Zmiana quizu zwykłego na adaptacyjny oznacza:
Co jest Ci potrzebne:
Aby ustalić poziom początkowy, uczeń najpierw odpowiada na 5 pytań. Następnie na podstawie udzielonych odpowiedzi, system określa poziom trudności kolejnych. Jest to tylko pomiar początkowy, ponieważ dopiero po 20 minutach gry, program gromadzi wystarczającą ilość danych od tego ucznia, aby móc dokładnie określić jego umiejętności.
Podczas gry uczeń zbiera monety, oraz na bieżąco śledzi swoje aktualne wyniki.
Spójrz na przykład: Matematyka – zadania z dodawania. Tutaj widzisz, że uczeń zdobył do tej pory 64 punkty.
Ponieważ w ten sposób można ćwiczyć bez końca, Squla znalazła sposób, który sprawia, że nauka zmienia się w zabawę! Uczeń zawsze sam wybiera grę, dlatego wykonuje dużo ćwiczeń, ale ich forma jest bardzo zróżnicowana. Powyżej widać ekran z 3 kartami do gry. Różne karty oferowane są losowo. Uczeń decyduje, w jaki sposób chce kontynuować grę, wybierając kartę, na przykład 3 prawidłowe odpowiedzi z rzędu lub 10 poprawnych pytań. Jeśli wykonał zadanie, zdobędzie dodatkowe monety.
Gracz cały czas widzi także pasek postępu i zdjęcie bossa. Celem ucznia jest pokonanie bossa (czyli komputera). Najpierw musi odblokować tę kartę, ćwicząc przez kilka minut. Dopiero gdy pasek jest pełen, karta Pokonaj bossa pojawia się wśród opcji. W ostatniej rundzie dziecko gra na własnym poziomie przeciwko bossowi.
Program bez przerwy dostosowuje pytania do ucznia. Jeśli odpowiedź na pytanie jest prawidłowa, uczeń otrzymuje trudniejsze pytanie i odwrotnie. Założenie Squli jest następujące: zdobycie wyższych umiejętności zwiększa szanse na prawidłowe udzielenie odpowiedzi na pytanie.
I tak właśnie każde dziecko w Squli ćwiczy na swoim poziomie. Rozwiązując zadania w zabawny i różnorodny sposób, każdy uczeń osiąga lepsze wyniki. Zagraj w wersję DEMO i przekonaj się sam!